Dag 05 – Vad är kärlek?

Det finns olika kärlekar. Till vänner. Till familj. Till en låt. Till Han. Till hunden. Till saker. Ja, olika kärlekar.

Kärlek. Det flyger fjärilar i magen då man ser Han. Varje gång Han ler blir man alldeles varm inombords, och det är svårt att låta bli att le. Han är bäst, ingen kan bli bättre. Man vill vara med Honom hela tiden.
Man vill ge Honom hela världen.

Kärlek. Man kan berätta allt till vän. Vän sviker aldrig. Skulle jag förlora vän, skulle det inte gå att leva, för vän betyder allt. Jag är ofta med vän, för jag blir glad med vän. Jag kan vara mig själv med vän, för att vän är sig själv. Vän skrattar med mig, åt mig, för mig. Gråter med mig, jag gråter för vän.

Kärlek. Jag bara MÅSTE HA den saken. Den är så himla fin, den är så himla bra, man kan göra jättemycket, och det är roligt!

Det finns olika kärlekar, och jag har upplevt några av dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback