Emma lurar ut små trötta barn i blåsten

Emma lurade ut mig att gå. Tog med mig Frasse, och tur de. Vi gick till Urvsiken genom skogen, och Frasse insåg att vi kommit till hans bästa kompisars hus, och sadnessen då han inte fick gå in till deras hus. Vi pratade strunt och gick lite vilse i yttre ursviken.

En och en halv timme var vi nog ute, fräscht med luft, bra för benen att få röra på sig lite, och bäst av allt, tjutlåset (aka Frasse) tystnar!
Nu har jag skavsår, har lagt in en sula i mina nya skor så de blir varmare, men de innebär att de blir ungefär som nya skor = skavsår. Ajaj.

Borde ha stannat hemma och gjort "provet" i geografi, men man tröttnar så snabbt på plugg!

Imorrn ska jag till tandläkaren, och förhoppningsvis får jag ta bort metallskroten i munnen efter jul. (Tomteeeeen, jag önskar mig det)


Önskelista!

Jag fyller ju år snart (7december), och många har frågat efter en önskelista, så här kommer en. (hoppas min 6 läsare kan se den, 6 läsare.....)
presentkort på klädaffärer t.ex: H&M, Cubus, Gina Tricot, J&C Bik Bok.
proffs massage
♦taklampa - svart
frotté handduk
♦parfym
♦gratis sms i ett år (telia)
♦bodylotion
♦enorm tekopp
♦pengar 
♦metallplånbok
♦vanlig svart plånbok
♦bäddset t.ex AIK
♦starka magneter (till min anslagstavla)

De saker jag kom att tänka på nu, listan kan bli större!


Men de dålig med att fylla år i december är att de är så nära Julafton så man får lixom en present för de är så nära varandra.

inte mycket till liv

Hejhejhallå.

Insåg just att jag har inte mycket till liv för tillfället. De tre serier jag ser, true blood, the vampire diaries och how i met your mother har jag sett alla avsnitt som kommit ut, och jag är så extremt uttråkad. Läxa känns jobbigt att göra och städa låter inte lockande.

Letade efter nå nya serier att se på, lie to me och switched at birth kanske är nåt? Bara att vänta och se.

Calle har bakat chokladbollar så jag kokade te och har suttit och mumsat i mig den förbjudna frukten. ;)

Idag hade vi engelska läsförståelse diagnos och fysikprov. Fick veta spanska prov betyget, vg. Vart ändå nöjd, hade förväntat mig g, men vg räcker inte för att jag ska känna mig nöjd med provet, mvg ska de va.

I svenskan ska vi skriva en deckarnovell, och Cickie (lärarn) tänkte att första "utkastet" (kladden) ska vara klar på måndag, man ba whaaaaat? har ju inte ens en liten tanke på början, eller nåt. Och den ska vara klar på måndag, hur fan ska de gå?? *suck*

Imorrn ska Helena (engelskalärarn) bort så hon hinner inte ha lektion med oss så vi slutar 11.50!!  Dock så blir de ju läxor, men ändå. Skönt att jobba hemma.

Kanske så ska jag å Emma å gymma efter plugget, om hon bara ville svara på sms så jag visste om jag ska packa eller inte.. ;)

Sitter och väntar på att nån ska lägga i wordfeud. mycket till liv.



Farmor, kämpa!

att en muntlig redovisning kan göra mig och hela klassen så nervös..

Hej!

Idag var de muntlig redovisning på svenskan. Man skulle ha skrivit en debattartikel om ett eget ämne och sen redovisa den inför klassen. Jag har varit såsjukt nervös hela veckan att ja. De har vart hemskt! Har pratat med andra och de har inte alls varit nervösa, inte förrän några minuter innan lektionen började, vilket är mindre bra.

Vissa var väldigt nervösa, och jag förstår dom. Men alla gjorde de bra, för alla som vågade ställa sig inför klassen och berätta/argumentera om sin åsikt, alla var modiga.


Redovisningen gick bra, jag fick mvg, men själv är jag inte riktigt nöjd. Missade nån liten grej, en mening osv, men tydligen gjorde jag de bra.


Idag ska jag och lillebror fara å ta twinrix. Är lite nervös, för jag vill kunna träna och inte vara trött, ha huvudvärk och sånt som man tydligen kan få efter denna spruta.


Nästa vecka är det fysikprov, gaah. Har aldrig vart bra i fysik och det hjälper inte att vi har bytt lärare..


JAG HAR BYXBRIST!!


Måste till stan, eller rättare sagt, jag och mamma. Hon är den bästa när de gäller att köpa byxor, annars har vi väldigt olika klädstilsmaker, hehe.


så sanslöst snygg! .. *host*


vill bara slita av mig håret, nu är de så jävla mycket plugg att de är inte ens roligt längre.


Jävla herrcykel

Tjena.
Under några dagar har jag cyklat på pappas herrcykel för min är lagomt pajjad.

Cyklade hem från gymmet, hade vart inne på Ica å handlat kaffe. (som jag endast köpte åt pappa, jag hatar kaffe)
Skulle in på irna tvärt och när jag skulle kliva på pappas herrcykel = en stång i mitten. Tänkte vara smidig och göra som jag gör på en damcykel, vänster fot på ena trampan och höger fot på samma sida och tog fart. Grejen var lixom den att då jag skulle svinga över höger ben på andra sidan fastnade skon över stången och jag vinglade till, och gissa vad som händer sen?

Där ligger en irriterad Stina som skämdes lagomt mycket. Tur att ingen såg mig, de såg förjävligt klantigt ut.

Fastnade dessutom med skon i ekrorna i framdäcket hur jag nu fan lyckades med det, så däcket ser snett ut.

NU vill jag ha tillbaka min fina lilla gamla cykel, den må vara liten och ful, men den tar mig framåt utan smärtor iaf.



saknar Göteborg. saknar Kicki.

Vill resa någonstans, bort från plugg och stress.

med mörkret kommer hej-alltid-trött

Jag är hela tiden trött. Klockan är nio och jag är trött som.. jaa jag är sjukt trött iaf.
Jag och Ellen har pluggat sen vi kom från skolan och vi slutade klockan två.

Efter middagen gav vi upp.

Nu ska jag plugga men skjuter upp det. Fast jag borde inte göra det. Spanska prov imorrn. Inte kul.

Längtar till imorrn, då kan jag ligga i mitt rum och se på True Blood hela kvällen och vara trött klockan nio och somna då. Fast. Det kommer aldrig att ske, för hur onödigt är de lixom inte att somna nio på en fredag?!

Matte sug, om ni inte redan visste det. (prov är inte okej, om de inte går bra, typ mvg)

hittade två snygga pepparkakor från i somras. <Linnea Emma>
btw, jag fick enorm lust att läsa Harry Potter. Det är så himla mysigt att dricka te, fixa naglarna och läsa Harry Potter samtidigt. Det låter säkert okoncentrerat att göra flera saker samtidigt som att läsa, men gör jag inte det blir jag rastlös och boken blir ointressant.

Kusin på besök

Hej!

Förra veckan hade vi Novemberlov. Det var skönt att vara ledig från skolan, men samtidigt, jag vart inte utvilad för jag gjorde ju saker HELA tiden.

Under förra veckan hann jag:

♦åka till Luleå och heja på Skellefteå AIK
♦sova hos Kimberley och Natascha m. Oscar, Sebbe och Isabelle (fast jag sov bara tre timmar den natten)
♦träffa min morbror Peter och hans familj, Gabban å min lillkusin Tyra
♦gå på hockey och träffa halva skolan på ståplats
♦fira Linnea och Emma som fyllde år i somras
♦se Linneas typ lägenhet, som btw var jättemysig!
♦plugga matte och spanska med Ellen, vi spåra ganska mycket > de var kul
♦fått mysa med min älskade lillkusin en sista gång innan de åker ner till söder igen, i skrivande stund så har de precis lämnat Skellefteå, inte okej lixom..
♦FÅ EN TREMENING! Han ska heta Melker å han är född samma dag som Tyra, bara ett år senare.  Grattis Jonas och Helena! :)