Gransele, sommarjobb, tränning och sommarlov

Vad har hänt sen senast? Jo jag har hunnit vara i min mosters stuga i Gransele två helger i rad (arga kompisar) och fått fiska, vara med Anna, Fredrik, Elvira och Maritha, vara på loppis, åka båt och fått miljarders mygg/knottbett. 
  Ont i halsen har jag och de är inte skönt då jag sväljer, men bara på en sida och har haft så typ en vecka och jag brukar bara ha halsont typ två dagar..
  Har börjat sommarjobba eller ja, har just avslutat första veckan.. Är på sågverket i Skelleftehamn. Jag och Jojje ha fått måla brädor en dag resten av tiden har vi fått flyttstäda en lägenhet inte långt ifrån sågverket. Tog typ tre och en halv dag. Var rätt så chill för man kunde ta raster när man ville, lite längre än vanligt utan att behöva känna sig stressad för vi var ensamma i lägenheten. Vart supernöjd över resultatet just eftersom jag inte är någon städartyp och har aldrig flyttstädat så man visste ju inte hur noga allt skulle vara osv, tvättade t.o.m fönster och de var jobbigt för man skulle kunna se genom fönstret och tro att de inte var nåt fönster! Fick städa två bilar invändigt som slutet på denna fredag men de var inte så farligt. Kommer fan vara expert på att städa efter dessa tre veckor! 
 Nackedelen är att man måste stiga upp sex och vara där sju, fast de tar 2 minuter att cykla dit så de är gode bekvämt.
 Gjorde moppetest eller ja nåt sånt på datorn, och, hehe.. fick 33 av 70 rätt. Tror jag måste plugga en aning mera. Dock skulle jag bara kolla hur mycket jag kunde, men måste nog finslipa mina kunskaper innan jag ger mig ut på vägarna, annars slutar de med att jag ligger på akuten.. ;)
  Var å gymma idag. Jag har tappat så jäkla mycket under sommaren! Orkar dock mer än vad jag gjorde från början då jag börja träna men ändå är de som att börja om från noll, känns tråkigt men så går det om man gör illa ryggen! 
 
 
De var allt för mig denna gång!
 
 En resa att minnas!