Dag 10 - Min första kärlek

Min första kärlek. Oj.

Vet inte vad som kan menas, men min första kärlek var nog min kusin Idas kille Martin. Jag var dökär i honom. Hatade Ida, så fort dom kramades eller närmade sig så vart jag skitförbannad på henne och var nog hela tiden sur på henne, var jätteavundsjuk.
Jag minns, trots att jag var så liten, så älskade jag att sitta i hans knä och prata med honom (jag pratade jättetidigt, jätteofta, jättemycket). Min första kärlek var nog det.

Sen finns det ju andra då man blev äldre. När jag var fem så var jag "tillsammans" med min bästa kompis, och hans bästa kompis. Sen har man ju vart kär i alla möjliga, han på skivomslaget, han i filmen osv. Det var ju inte bara en man frågade chans på.

Nu finns det oxå någon. Min första riktiga kärlek. Som fick mig att inse vad kärlek är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback