Dag 17 – Mitt favoritminne


Det var nog då jag insåg att jag verkligen älskade dig. Kommer aldrig glömma de.

Jag minns, då vi skulle flyga till Bulgarien. Jag var jättespänd över att åka flygplan, det var ändå lite mer än två år sedan sist, och då var jag väldigt liten, minns nästan inget därifrån. Fick ont i öronen, och fick tuggummi av pappa, tyckte de var jättecoolt att tuggummi kunde ta bort de onda. ^^

Fast, om jag inte minns fel, så var det i Turkiet som jag dansade min första dans. Det var ganska högtidligt, hotellets ägares barn fyllde år, och jag hade blivit kompis med henne. Så hela våran familj var bjuden till hennes kalas på kvällen. Då de blev dags för dans frågade hennes storebror (han måste ha varit ett år äldre än mig) mig om jag ville dansa med honom. Jag sa ja, men istället för att dansa med mig frågade han min pappa först om jag fick dansa med honom, sedan dansade vi. Jag minns det så tydligt, eftersom jag tyckte de var konstigt att han frågade pappa om tillstånd först. Vissa saker glömmer man inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback