Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Alltså alla mina födelsedagar har varit bra, men nån jag minns riktigt mycket var då jag fick min 7-växlade cykel.

Melissa hade följt mig hem efter skolan, jag hade öppnat alla paket (trodde jag), fikat osv. Sen sa mamma och pappa att vi skulle ta på oss skor och ytterkläder. De satte på oss ögonbindel och satte oss i bilen. För att vi inte skulle förstå vart vi var körde de runt runt, så vi inte kunde gissa vart vi var påväg.
Efter ett tag (som kändes som en evighet) kom vi fram, vi steg ut från bilen (vi visste fortfarande inte vart vi var), osså steg vi in i en affär, mamma och pappa gick före. När vi kommer in i butiken hör jag Melissa lukta, och hon rynkar på näsan och säger: Stina, de luktar gummi! Du kommer att få en CYKEL! Jag vart superlycklig, och slet av mig bindeln, och där stod den, min guldiga, 7-växlade cykel. Snacka lycklig nyfyllda 10års tjej!

Nu, fyra år senare är det inte lika tufft med guldig cykel, men jag får väl hoppas att jag växer många cm under vintern så våren kanske bjuder på en nyare cykel? hehehehe, stinagillarattvarabortskämd

titta vad ja hittade på Google när jag sökte på guldig cykel! Ganska praktiskt, eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback