Dag 25 – En första

En första vad?

Min första mobil. Den var faktiskt inte så dålig, fast en nokia. HATAR nokia.

Min första hund.
Hon hette Freja och var en boxer. Jag brukade säga att jag hade två boxrar, en tvboxer och en hund. Så bra humor har jag.

Min första operation. Tror jag kan ha varit då de skulle sätta in en guldkedja i munnen för att en tand skulle komma fram på rätt ställe. Jag var jättenervös inför operationen men samtidigt ville jag göra den, för jag var så sjukt nyfiken på vad som skulle hända. Som tur gick den bra, jag vart bedövad och mindre nersövd (jag vart dåsig, så jag minns inte riktigt allt), men jag minns hur stolt jag var över att ha fått göra den där operationen. Att de hade skurit upp mitt tandkött och limmat fast en platta på tanden som skulle fram, så kedjan kunde sitta fast.

Mitt första besök hos akuten. Det kan ha varit (inte säker) då jag hade kommit åt mammas tabletter (som hon gömt väl, men jag letade väl också) och åt dom. När jag kom till akuten magpumpade de mig och så var jag lilla Stina igen.

Det var några 'första'. Har inga bilder nu. All teknik tjorvar för mig, inget vill fungera. Så de får ni leva med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback