Dag 29 – Mina ambitioner

Mina ambitioner för livet.

Det är så många som frågat mig sista tiden vad jag vill gå för linje på gymnasiet. Vad vet jag? Jag har inte haft många tankar där. Eftersom vi inte fått någon chans att se vad man kan välja är det svårt för mig att svara på den frågan.

Men jag vill jobba med människor. Att bli undersköterska kan jag tänka mig är bra, då kan man bli barnmorska, jobba inom sjukvården, med gamlingar eller nåt sånt. Men samtidigt skulle jag vilja jobba med barn, bli barnskötare. Fast, vad jag vill bli och vad jag kan bli är olika saker.
Jag vill tjäna bra men samtidigt ha roligt på jobbet. Hittar man ett sånt jobb i dagens samhälle tror jag kan vara lite knepigt, men jag vill ha de.

Jag vill ha en bra utbildning, skaffa jobb, familj och lära mig av alla mina misstag, bli gammal och sitta och titta då mina barnbarn leker. Nä, men jag vill skaffa familj iaf.
Men innan dess, resa runt. Inte bo kvar hära. Utforska och lära mig. Jag vill inte stanna kvar här, ut nånstans och tillfredställa min nyfikenhet.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback