Juldagen

Hejdär.

Jag har vart hos mormor ganska länge nu.

Julafton: Jag vaknade nio, gjorde mig klar, duschade, klädde mig och sminkade mig. Jag, mamma och Calle såg på sista avsnittet på julkalendern, mamma hade köpt kinderchoklad i tomteform, hur smaskigt som helst! Sedan åt vi gröt och skinkmackor.
Vi packade bilen med julklappar och mamma lämnade av oss hos mormor där vi skulle fira. Mamma älskar att klä ut sig till tomte, så hon for och tomtade hos en familj.

Sedan stökade vi hos mormor medans mer och mer släkt strömmade in i mormors lilla lägenhet.
Vi såg på Kalle. På väntan att pappa skulle komma (han är brandman, och han fick utryckning) prata vi på och sånt.
Sen åt vi middag, jättegott!
Jag vart proppmätt, men de är nog grejen med de hela, julbordet.

Kring halv åtta stuket kom tomten, som vi alla väntat på! Han delade bara ut hälften, eller ännu mindre av klapparna, för de var så himla mycket! Mamma agerade som tomte, när "tomten" for. Hehe, de gick ganska snabbt då. ^^

Jag fick ganska mycket. Blandannat en datastol, en mobil och presentkort. Annat oxå! Kommer sen, är hos mormor och klapparna är hemma.
Sov hos mormor, ville inte fara hem då mamma, pappa och Calle for.

Ska till Melissa och sova sen :D Undra vad hon har fått?

Ska först äta middag här, röding!

bilder kommer senare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback