JOGGA!

Hello my friends!
Jag tog mig ut och sprang(jogga) ändå. Tro det eller ej! Mäkta stolt över mig själv. Hehe har skrytit om mig själv ett par gånger, men för mig är det väldigt ovanligt att VILJA ta sig ut å jogga.
Tog mig runt 1.7. Saktade bara ner farten två gånger (powerwalk), och fick bättre tid än då jag och Ellen sprang i måndags. Var de viljestyrkan eller benmusklerna som gjorde det?
Har förstått dethär med jogging nu. Innan (springer 1,7 en gång per termin på gympan)jogga/sprang jag alldeles för fort och orkade bara en liten stund för att sen sätta mig och vila. Andningen var jobbig och hjärtat slog riktigt hårt.
Nu joggar jag sakta, men orkar därför längre utan att stanna. Känns skönt.
1,7 är alltid jobbigt att tänka på då de blir dags, en gång per termin. Men sista gången, i nian, kanske det känns kul att få se hur mycket bättre jag blivit på ta mig runt? Jag hoppas det, är mitt mål för nu.
tagen från google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback