så krångligt allt kan vara

Hej.

Det började med att jag var ungefär halvvägs tll skolan, då kollade jag vad klockan var, då såg ja, "GLÖM INTE KLARINETTEN!" anteckningen som jag så duktigt skrivit precis då jag skulle somna kvällen innan. Några svordomar hit och dit gick jag hem och hämtade den. Kom tio minuter försent till svenskan.

Satt i tio minuter sen var det bara att gå och spela klarinett. inte så pepp på det, men det går bättre och bättre. Bara det att jag inte lägger ned nå tid på att öva. Lektionen började fem minuter senare för att Ulf var sen. Den gick över fem minuter, och jag var slut i kinderna och läpparna efter de, för jag har inte tränat nåt under hela jullovet, och det innebär på ett ungefär träningsvärk i ansiktet, galet men sant.

Efter svenskan var det en långdragen rast. Sedan ett grammatikdiagnos i engelska, inte enkelt.
Lunchen var okej.

Frös hela dagen. På engelskan och framåt hade jag jacka på mig, det är gräsligt kallt i skolan.

Matten var inget att se framemot. Ett trippelt pass, jippie! not.
Jobbade på som vanligt, och mitt i lektionen fick vi en kvarts rast för att Janne skulle fixa saft (!!!). Sen tog han fram hans underbara bullar och vi fick saft till, och såg på bilder när han och hans dotter var å paddla i Thailand, det tog 40 minuter ungefär.
Sen tyckte han att vi skulle börja en halvtimme tidigare nästa lektion (eller fredag), så vi slutade klockan två, fast vi skulle ha slutat typ halv tre eller nåt.
Janne är en bra lärare.

Det var min hemska dag. Och den är inte slut än.

Det enda bra med idag är träningen känns de som.
JAG HATAR DÅLIGA DAGAR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback