Det var inte meningen att vi skulle på badstranden idag

Idag skulle vi vakna tidigt (tidigare än de andra mornarna) och fara på badstranden. Vid halv tolv for jag och Anna på Konsum för att handla lunch som vi kunde ta med till stranden.

Halvvägs kom vi på att plånboken är hemma, så de var ara att vända om för att hämta den. Hemma har Biggan och Maritha Zacke borta. De hade ropat och sprikit och visslat och lockat på Zacke, men hunden var borta! Efter en halvtimmes sökande hittade Biggan han under bordet i datarummet, tjurig och trött. Tidigare idag klippte vi runt hans ögon så att han inte får lgininflammation av allt bås som samlas dära, och de var inte populärt tyckte Zacke.

Vid kassan hade Anna plånboken borta. Ute i bilen var den inte, inte vid salladerna eller nånstans. Så vi fick  ringa Biggan och hon fick komma å betala. Det var dessutom mycket folk i kassan och de var strssigt och lagomt pinsamt.
Då jag skulle sätta Elvira i bilbarnstolen låg plånboken där, fint och prydligt.

Efter en och en halv timme börja de mullra och åska. Då for jag och Anna ut å simma, och sen for vi därifrån. Hundarna var överlyckliga för att de fick bada, de var trots allt varm idag.
Vi for på loppis, typ en gammal ladugård. De var hur mycket grejor som helst, men inget för mig. Hittade en fin tunika från JC, såg inte mycket använd ut. 40 kronor!!! Svart vit. Är skitnöjd!

Detta har inte varit vår turdag, för när vi var på loppisen stormade, blåste, regnade, mullra, åska och var riktigt uselt väder. I typ en timme höll de att storma och sen lugna de ner sig och nu är de sol ute igen. Pöh.

Jag är superdupertrött, men ska gå och träna lite och sen ska jag duscha. Har fått ett sår vid näsan för att jag varit så torr efter jag badade, skitsnyggt..



Sötong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback