väl hemma packar jag upp resväskan bara för att tvätta och sedan packa ned allt igen

Godkväll, eler nåt.
De senaste dagarna har jag inte orkat blogga, eller sitta vid internet för den delen. Har mest sett film, hunnit umgås (en ytterst liten stund) med Sofia, Emmap och Lucas. Tummen upp för den sociala biten!
Annars har jag tvättat kläder (otroligt, jag har TVÄTTAT!!!) hängt tvätt, sett på Charmed, packat och solat. Det låter itne så tråkigt som de varit, faktiskt ganska skönt att göra nåt vettigt, eller ja, nåt mer normalt, rutin typ.
Tack vare att min dator blev påbackad så är ju min skäärm paj, en tredjedel av skärmen syns, och det är ju inte särskilt mycket.. Men fiffiga jag har löst det, och koppla in HDMI kabeln i tv:n och [voila]! (hm, undra hur de stavas..) Då har jag en provisorisk skärm! Jag kan ju inte ta med den någonstans, den blir ju mer som en stationär, men det funkar, jag är inte i så sotrt behov av den under sommaren.
Idag åt vi middag hos mormor. Palt, köttfärs, sovuaskött och bacon. Hur gott som helst! Jag kom till henne innan restena av familjen och hjälpte henne. prang över på tempo oxå, mjöl saknades. ^^
Jag och Calle for innan mamma och pappa hem, men hade ingen nckel och mammas mobil har börjat ge upp (hon lyckades backa ner i vår lilla äckel fontän på gården i maj, och nu har den börjat strejka så jag kunde inte kontakta henne, men det slutade med eatt efter en halvtimmes väntan på bron cyklade vi till Marianne och Janne där de befann sig. Några timmar där och sedan bar de hem igen bara för att få becök av Benedita, Mika och Matheus! Fin besök ni vet ;)
Oj, långt inlägg dehära, hoppas ni orkade läsa enda hit..
Imorrn bär de av till Piteå med fam. Kerttula + min familj såklart! Även Frasse fr följa, han ska skratta sig lycklig, för annars hade han fått stanna hemmaaaa.
Fr. vänster - Maggan, Elvira, Melissa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback