En föreläsning längre en tio minuter gör mig sömnig, uppskattas inte av alla.

Hej. Igår orkade jag inte blogga.
Hade fyra föreläsningar om värmekraft, vindkraft, vattenkraft å nåt mer som jag inte alls minns. Lärde känna alla och fick kolla runt i kopparbyggnaden. Jag praoar somsagt på Skellefteå Kraft.
Visste inte vad jag gav mig in på då jag valde att praoa där, men det är nog därför jag valde det. Varför välja nåt som jag redan vet vad som ska hända?
Jag har på bara två dagar fått lära mig supermycket. Men att sitta still och lyssna på nåt som inte intresserar mig så mycket gör mig sömnig. Har nickat till under föreläsningarna. Pinsamt, men sant.
Fast sanningen är nog den att eftersom jag inte vet vad jag vill utbilda mig till är det svårt att intressera sig för nåt som egentligen är självklart för mig. Värme, el och allt sådant är en självklar del, men det krävs enormt (förstår ni om jag bara skriver ordet en gång?) mycket jobb som inte märks av.
Jag kanske inte vill utbilda mig (för tillfället) till nåt som har med Skellefteå kraft har att göra, men det har fått mig att inse saker.
Fast veckan är ju inte slut än, tre dagar kvar. De kanske lyckas övertyga mig innan veckas slut.
Vet inte om jag längtar eller om jag helst vill stanna hemma. Imorrn ska vi åka mycket bil. Ska till nå museum, klättra i en stolpe och kolla på nån grej. Tur att jag har min bok.
Under lunchen igår tog jag tillfället i akt och gick in på stadsbiblioteket och lånade ett par böcker. Det är skönt att fly till någon annans liv än mitt eget ett tag. En lättnad faktiskt.
Tänk vad mycket som har hänt sen dess. Hur mycket som har förändrats sen då. Bara några månader, så många år egentligen. Kanske ni förstår, kanske inte. (inte? lär er.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback