slut prao

Hej.
Praoen var ganska chill idag. Först var de en snubbe som snackade om el. Det påminde i lagoma mängder om gårdagens föreläsningar, men han var bra på att snacka. Vi for å kolla på nå minihus (kommer inte på namnet) med el ^^
Sedan gick vi till Campus och fick lyssna på nån professor/doktor som brinner för elforskning. Han och hans grupp utvecklar och forskar kring el, och de har lyckas med vissa saker. Fick titta på labratorumiet (stavning?), inte ett som är kliniskt rent, utan mer som reda i oredan! Hur man nu uttrycker de..

Åt sedan lunch där. Vi gick sen tillbaka till kontoret (enorma huset bredvid Scandic) och lyssnade på en snubbe som kallades Wilma, jepp, en snubbe. Fråga inte..
Han pratade om kommunikation/bredband. Fick kolla på en nod (hette de så?) under biblioteket. Ganska så många kablar..
Sen har vi mest reklekterat om veckan osv. Fick tårta!
Sedan var denna praovecka över. Lite synd, hade gärna lärt mig mer om allt. Det var bara småsmåsmå glimtar av allt som finns inom Skellefteå Kraft som vi fick uppleva. En vecka till hade inte skadat. Är nöjd hur de har varit, trots att det varit mycket sitta still, lyssna och vara uppmärksam.
Jag har lärt mig mycket, och har fått upp ögonen jag annars inte alls skulle brytt mig om. Mycket nyttig vecka. Kanske jag inte börjar jobba där (vem vet?) längre fram, men jag har fått lära mig saker man annars inte får chans till, och det är nog.
Finnfors museum
Mickan trodde han var riktig, men de såg ut som de på långt håll!
Stina - STOLPKLÄTTRAREN
bilder lånade av flintislella. Kika in där!

Kommentarer
angrelica säger:

hahaha, jag har varit på det där museumet typ 3 gånger(A)

2011-05-06 | 16:45:09
Bloggadress: http://gicki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback