trött som få. hundar överallt.

Min morgon har vart väldígt bra. Vaknade halv tolv, utvilad och glad. Skillnad från igår alltså.
Tar det från början..

Vaknade halv sju för att fara på en hundtävling med mamma och hennes hundbuddy Yvonne. Det var riktigt tråkigt i början, åtta huundar som gjorde samma sak i två timmar en kallmorgon på en bänk med frusen näsa.
Fick stå i köket med mamma och Yvonne, de var deras tur.

Fast de var väldigt, ohändelsefullt. Satt mest på en stol i en timme, sen ville ALLA ha lunch och jag fick agera kassör, vilket gjorde att min hjärna slutade fungera.

Kring elva, tolv tiden behövde dom en linje-sekreterare eller nåt. Så jag fick rycka in. Mannen (som jag skulle skriva de han sa) frågade om ajg gjort detta tidigare, och jag sa att jag aldrig vart på brukshundklubben tidigare. Då förklarade han varför han sa de han sa så jag förstod mer. De var nervöst i början, men intressant och kul. Skulle kunna göra de igen faktiskt. Men de blir nog inte.
Alltså det var i en tävling, och han var en typ domare. Om ni inte fattade de innan.
Efter städande, diskande och allt sånt for vi hem. Men jag fick mamma att svänga in till Solbacken så jag kunde gå in på apoteket, coverstick!

Vi köpte med thaimat från Klemensnäs innan vi for hem. Men hittade inte pappa så vi åt middag kring halv fem (kom hem kring tre). De gick bra de med, de var gott men thaimat är inte min starka sida.. allt smakar ju likadant! Tycker samma sak om kinamat och allt sånt. tänk att hela tiden typ äta ris, gooooott..



Såg gilmore girls efter maten. Fast jag borde ha gjort läxor och läst i boken, men jag orkade verkligen inte.

Vi for till Edvin för att kolla på deras lilla Bessie. Hon var såååå söt! Hon bet Frasse i skägget, och de gillar han inte. Hehe Tyra drog han i skägget då hon var här, saknar hon.
Gav Edvin filmtips, skräckisar. Hop´pas han ser dem med Calle, så då kan jag skrämma dom sen, lovely!

For in till Kerttula innan vi for hem. Såg på nåt standup-nummer, men somnade innan de sluta. Sa till mamma att jag ville hem men hon sa ba, jaaa, snart. Jaja, snart. Sov en halvtimmen å då jag vaknade vart jag så sur på henne då hon satt å fikade att jag tog jackan å cykla hem. Haha, vad arg jag var då jag kom hem. Pappa fattade ingenting. Men idag är en bättre dag!

Uh, skrev mycket. tror typ 1 orka läsa allt, grattis till dig lixom.

lillgumman.. ♥

dera lilla valp. lite svårt att ta kort på henne för hon rörde sig all the time.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback